Fundacja Potrafię Pomóc prowadzi dla uczniów i przedszkolaków warsztaty „Wchodzę w rolę”. Mają one otworzyć dzieci na potrzeby osób niepełnosprawnych.

Poruszanie się za pomocą wózka inwalidzkiego, chodzenie z białą laską w dłoni – przed takimi zadaniami stanęli uczestnicy warsztatów „Wchodzę w rolę”. Chodzi o to, by dzieci uświadomiły sobie, jak wygląda codzienność ludzi niepełnosprawnych. – Ta wiedza pomaga w rozumieniu potrzeb innych, przełamujemy w ten sposób bariery, które są często w naszych głowach – mówią organizatorzy akcji.

Projekt kierowany jest do dzieci, ale to najczęściej dorośli mają problem z tym, jak zachować się wobec osoby niepełnosprawnej, jak jej nie urazić. – A przecież wystarczą drobne gesty. Korzystam z komunikacji miejskiej i często spotykam się z osobami niepełnosprawnymi i gdy udaję się w ich stronę, słyszę już, z uśmiechem oczywiście, „tak potrzebuję, żeby mi pomóc podtrzymać rękę” czy „proszę zwrócić kierowcy uwagę, aby obniżył pojazd” albo po prostu „nie, nie potrzebuję, dam sobie radę” – mówi inicjatorka warsztatów Agnieszka Adamkiewicz.

W warsztatach wzięło udział 130 osób. – W warsztatach uczestniczymy dlatego, żeby dzieciaki się dowiedziały jak najwięcej na temat niepełnosprawności, żeby wiedziały jak mają się zachować wobec takiego dziecka – mówi pracownica przedszkola Katarzyna Jeleniowska.

Akcja potrwa 2 miesiące. Jej organizatorzy odwiedzą 4 wrocławskie szkoły i przedszkola.