PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na poprawę obsługi podróżnych na stacji Jelenia Góra przeznaczyły ponad 27 mln zł. Są trzy nowe windy, tablice informacyjne, info– kioski, cztery przebudowane perony. Po remoncie trasy z Jeleniej Góry do Wrocławia można dojechać w 1 godzinę i 43 minuty.

Jeleniogórski dworzec liczy już ponad 150 lat, ale jeszcze nigdy nie przechodził tak gruntownego remontu. Prace budowlane trwały ponad dwa lata i zostały podzielony na dwa etapy. Najpierw wyremontowano dworzec, później cztery perony. Teraz odrestaurowany dworzec jest jednym z wielu elementów wielkiej inwestycji kolejowej, modernizacji linii Wrocław – Jelenia Góra, która kosztuje już ponad pół miliarda złotych.

Jeleniogórzanie w końcu mają zmodernizowany dworzec, co pozwoliło na wjazd do bramy Karkonoszy szybkich pociągów Pendolino oraz PESY. Stolica Karkonoszy po dziesięciu latach odzyskała kolejowe połączenia z Warszawą, Gdańskiem i Krakowem.

Remont dworca okazał się bardzo trudnym i pracochłonnym zadaniem. Problem był w tym, że obiekt jest wpisany do rejestru zabytków i wszystkie prace musiały być wykonywane pod bacznym okiem konserwatora zabytków. Peronowe wiaty liczą sobie ponad 130 lat i musiały przejść proces specjalnej konserwacji. Problemem numer jeden okazał się remont kolejowego tunelu dla podróżnych.

Teraz jeleniogórzanie już nie muszą się wstydzić wyglądu dworca, co więcej, udało się przywrócić mu jego przedwojenny wygląd. Dziś dworzec kolejowy swoim nowym wyglądem dosłownie szokuje podróżnych, którzy pamiętają wielką ruinę sprzed jeszcze pięciu lat.

PLK zapowiada dalsze inwestycje w modernizacje linii kolejowej i kolejnych dworców: Wałbrzych Szczawienko i Świebodzice. W ciągu dwóch lat wybudowana zostanie linia trakcji elektrycznej z Lubania do Zgorzelca i ze Zgorzelca do Węglińca.