Remont zabytkowego dworca kolejowego w Jeleniej Górze ma pochłonąć 24 mln zł. A dzięki temu stolica Karkonoszy odzyska połączenie ze stolicą Polski. Od grudnia z Jeleniej Góry do Warszawy pojedziemy pociągiem Pendolino.

Dworzec kolejowy w Jeleniej Górze ma dokładnie 110 lat. Po wojnie nie przeszedł żadnego gruntownego remontu i sukcesywnie popadał w ruinę. Dziś dworzec to jeden wielki plac budowy. Samorząd starał się o remont 15 lat. Wszystkie zabytkowe elementy po odrestaurowaniu wrócą na swoje miejsce. Dawną świetność odzyskają perony, wiaty i zabytkowy tunel.

Przebudowany zostanie plac przed dworcem. Będą nowe zatoczki dla autobusów, przystanki i nowe parkingi.

Remont dworca to ostatni element przebudowy linii kolejowej Wrocław–Jelenia Góra. W połowie grudnia trasą przejadą pierwsze składy Pendolino. Podróż z Wrocławia do Jeleniej Góry skróci się o połowę, bo przed remontem trasy – ze względu na opłakany stan torów – trwała blisko 4 godziny.

Remont linii kolejowej z Wrocławia do Jeleniej Góry trwał 5 lat i kosztował prawie pół miliarda złotych.